Årsregnskapene 2023: Godstransport med jernbane Blytungt for CargoNet - Onrail prøver å ta opp konkurransen CargoNet står alene for to tredjedeler av omsetningen innen gods på bane. CargoNets blytunge år preger dermed oppsummeringen av 2023 for den lille norske godstogfamilien.
Grenland Rail slo knockout på Green Cargo Grenland Rail gikk seirende ut av Moelven-konsernets anbudsrunde for transport av flis og trevirke til Sverige.
ØKONOMI: Regnskaper 2022: Godstransport med jernbane Her finner du komplette regnskaper for 2022 for godsoperatørene på jernbane i Norge.
ØKONOMISK GJENNOMGANG 2022: Slik endte 2022: Jernbanetransport med gods Jernbaneåret 2022 huskes best for nyheten om at Green Cargo skulle legge ned innenrikstrafikken i Norge fra første kvartal i 2023.
Økonomisk gjennomgang 2021 vs 2020: Godstransport med jernbane Jernbanetransport med gods kan vanskelig kalles en økonomisk gullgruve for aktørene, men de økte i det minste omsetningen med over 150 millioner kroner og snudde samtidig underskudd i 2020 til overskudd i 2021.
Grenland Rail kjøper Baneservice Ny skandinavisk godsaktør på skinner Norden får en ny, ledende godstransportør på skinner når Grenland Rail kjøper svenske Baneservice av Skandinavia AB 1. juli.
«Shaking elbows» mellom Norske Skog og Grenland Rail Styrker posisjonen som togoperatør Grenland Rail og Norske Skog Skogn har inngått en langsiktig transportavtale med oppstart i desember.
– Dette er som å hoppe etter Wirkola Overtar et godseventyr på skinner – Det er godt å vite at en har å gjøre med et selskap som alltid har hatt positive resultater. Det trengs, for det er en kamp å drive transport i Norge.